Search This Blog

Saturday, January 8, 2011

Embargo

                 Azi, de dimineaţă am visat ceva. Începea cu imaginea explicaţiei cuvântului embargo, din DEX. Am fost foarte surprins când am văzut următoarea explicaţie:
                 Embargo- usturoi; mujdei de usturoi.
                 Eu mă uitasem în DEX fiindcă de la o anumită televiziune de ştiri aflasem că se instituise o stare de embargo în toată ţara... Când am ridicat capul dintre pagini, m-am trezit(în vis) într-un restaurant unde nimeni nu ştia ce se întâmplă, în afară de faptul că starea de embargo ne obliga să fim acolo. Era un rând destul de mare, format din bărbaţi care, fie aveau părul lung, fie mustaţă sau barbă, fie toate trei. Văzusem un băiat blond(vopsit) care părea că face parte din "organizare" şi l-am întrebat:
                       - Ce o să se-ntâmple aici?
                       Iar el, vizibil iritat, dar cu un zâmbet pervers pe mutră, cu un ton ironic, poate chiar batjocoritor, mi-a răspuns mulţumit, de parcă de mult aştepta să-mi spună:
                       - O să vă tundă pe toţi!
                       Toţi cei din jurul meu au încremenit. Rândul înainta şi mă simţeam ca în lagăr. Până când ajung in dreptul unei uşi imense de lemn de consistenţă tare. Era deschisă. Pragul avea cam 5, poate 6 centimetri. Curiozitatea, materializată de cei din spatele meu, m-a împins şi am reuşit, prin intermediul pragului, să văd ce se întâmpla în camera următoare...
                       Era o cameră foarte mare, în mijlocul căreia stăteau pe un postament două scaune de bărbier... Bărbierii erau blonzi(natural) şi stăteau unul în faţa celuilalt. Începusem să mă obişnuiesc cu ideea că părul îmi va fi executat. Mi-am plecat privirea şi am început să merg încet spre "pluton".
                       Când am ajuns în faţă lui mi-am dat seama că cei doi "călăi" nu aveau în dotare decât un brici. Mi-a apărut un zâmbet pe faţă şi mi-am permis să-l întreb pe unul dintre poliţiştii care ne îndrumau:
                       - Ce se întâmplă aici?
                         Iar el, sincer mi-a răspuns:
                       -Aici se aplică ordinul dat de guvern, în privinţa embargoului; toţi bărbaţii vor fi bărbieriţi!
                       Când am auzit, am strigat pentru cei din spatele meu: "Nu ne tunde nimeni, doar o să ne bărbierească!" Reacţiile au fost diverse, părerile, împărţite,(erau mulţi foşti securişti printre noi, care îşi doreau din tot sufletul să ne vadă tunşi) dar ţin minte perfect cum un băiat cu părul lung a ridicat pumnii deasupra capului, radiind de bucurie.
                       Dar totuşi, ce legătură are mujdeiul de usturoi cu bărbile noastre, şi oare:
                       Ce s-a întâmplat acolo?

No comments:

Post a Comment